Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het beste onkruid tussen de tegels weg? Dan wel zonder vergif, zijn er ook natuurlijke middellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik doe het met pure schoonmaakazijn. Na een paar dagen vergelen ze en gaat het onkruid dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Om heel eerlijk te zijn is het bij mij de beste methode om m'n schoonmoeder eens langs te laten komen, zij krapt het er tussenuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hiermee, verkrijgbaar bij tuincentrum en Blokker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met zo n machientje gaat het perfect je wordt niet moe en je kunt recht blijven staan

Toegevoegd na 43 seconden:
je kunt ook emmers met kokend water erover gooien maar dan moet je het er nog tussenuit halen als het dood is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de meeste tuincentra hebben ze biologische bestrijdingsmiddelen. Gewoon er op spuiten en het gaat vanzelf dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook ik gebruik pure schoonmaakazijn.
Hoe?
Gewoon de fles heen en weer leeg knijpen.
Bij 25 m gebruik ik 2 flessen.
Doe dit voor dat je regen verwacht.
Echt dit is de beste oplossing!!!
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met een aardappelschilmesje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1x per jaar met de hogedrukspuit. Rest van het jaar heb je geen last meer van onkruid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben een enorme binnenplaats. De vorige eigenaars hebben zoveel gif gespoten dat zelfs de kastanje boom die daar stond dood is gegaan (!).

Ik gebruik "gewoon" strooizout wat je swinters tegen gladheid buiten gebruikt. Het beste is fijn strooizout. Voor het gaat regenen strooi ik dat zout in een "zaaibeweging"(zoals er vroeger werd gezaaid, zeg maar een beweging in een waaiervorm van je af) en daarna bezem ik het zout in de voegen. Waar meer onkruid is gebruik ik wat meer zout. Effectief, na een paar maanden herhalen op de plekken waar groene sprietjes de kop opsteken.

P.s. voor een flinke regenbui is niet nodig, ochtenddauw doet ook veel!

Toegevoegd na 17 uur:
Nog een P.s. Strooi met mate. Overdaad schaadt. Was ik vergeten erbij te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook ouderwets soda (ook een soort zout) opgelost in water werkt uitstekend. nadeel is dat je het eerst goed moet oplossen in warm water, lukt niet zo goed in koud water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook het afgietwater van je gekookte aardappelen gebruiken, is erg effectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe gewoon pure keuken azijn spuiten ,helpt prima.
Je bent voor verschillende maanden van het onkruid verlost. Een andere oplossing is een gasbrander te gebruiken ,je brand het onkruid gewoon weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing