Hoe kan ik dolomiet (kleine steentjes) dusdanig behandelen of beschermen dat dit door katten niet wordt gezien als kattenbakgruis?
Ik heb dolomiet van een gemiddeld kaliber in mijn tuin gestrooid. Hoewel het redelijk grof van structuur is beschouwen mijn katten dit als kattenzand, met alle gevolgen van dien.
Kan ik eventueel een fysische of andere ingreep doen om dit te ontmoedigen? Mijn katten lopen dagelijks in de tuin dus het is niet de bedoeling dat ze er niet meer zouden in mogen. De vraag is dus NIET hoe ik katten uit de tuin kan houden, hierover zijn er al veel vragen gesteld. Evenmin is de vraag hoe ik kan vermijden dat katten in mijn tuin komen.
De vraag gaat over ingrepen in de dolomiet, dus de ingrepen op de steentjes, niet ingrepen met betrekking tot de katten.
Zware ingrepen zijn niet haalbaar, omdat ik daar momenteel niet toe in staat ben. Het zou wel moeten gaan over duurzame ingrepen, dus niet bv. plastiek zeil over de steentjes leggen. ik wil mijn tuin kunnen gebruiken, dus erop kunnen stappen, en het moet ook nog een beetje mooi blijven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.