Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar en hoe kan je een klein stukje grond kopen?

Hallo,
Ik zou graag een mini stukje grond willen om bijvoorbeeld een blokhut op te bouwen. t/m 30m2.
Ik heb al veel rondgekeken maar er zijn alleen grote kavels en percelen te koop. Ik zou graag iets kleins willen waar ik m'n hobbys kan uitoefenen.
Of huren of iets dergelijks? kan dat ook? heeft iemand tips/antwoorden/mogelijkheden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Op ieder stukje grond, zit een bestemmingsplan.
Het plan bepaalt wat er met dat stukje mag/kan gebeuren.
Bij hoge uitzonderingen kan dat bestemmingsplant aangepast worden, vaak kost dat jaren tijd.
Wat jij wilt, is in ons land niet toegestaan.
Het zou een illegaal bouwwerk worden, dat ieder moment weer afgebroken moest / kan worden.
Ook al zou je een stukje grond op een volkstuin huren, dan nog zou je dit nooit mogen bouwen.
Een deel van een gebouw huren zou wel kunnen, maar dat is mogelijk niet wat je wilt, maar blijft als enige optie over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je mag niet zomaar een blokhut bouwen, ook al heb je ergens een stukje grond gehuurd of gekocht, maar uiteraard zijn er heus wel mogelijkheden. Informeer bij je gemeente wat de regels zijn, want die verschillen nogal eens per plaats.

Bijvoorbeeld op een camping zoals campingdelagewerf.nl of recreatiepark kun je vaak een wel een kaveltje huren en het bestemmingsplan staat ook toe dat daar een stacaravan, chaletje of blokhut op gezet wordt. Dit valt onder niet onder de bestemming 'bouwen' omdat ze relatief makkelijk weer te verwijderen zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing