Mogen mijn buren scherpe haaientandjes aan de schutting bevestigen, zonder mijn toestemming?
Mijn buren haten katten, afijn.
Zij hebben op onze gezamenlijke schutting aan hun kant hele scherpe gevaarlijke haaientanden bevestigd.
Dit is gebeurd voordat ik er woonde.
We hebben beiden koophuizen en het is een gedeelde schutting.
Ik ergerde me er al een tijdje aan omdat ik het gevaarlijk vind en dieronvriendelijk, los van het feit dat het gewoon spuuglelijk is.
Nu is mijn kat met haar pootje aan zijn schutting blijven hangen, tijdens een vlucht poging van een buurkat.
Met als gevolg een grote wond en een dierenarts rekening.
Ik wil dat de haaientanden worden verwijderd.
Ook sta ik geen enkele vorm van dieronvriendelijke wering toe.
De buurman was net niet thuis, dus we gaan het later nog een keer proberen.
Om een lang verhaal kort te maken;
Mag mijn buurman op onze gezamenlijke schutting zoiets bevestigen, zonder mijn toestemming?
alvast bedankt!
Toegevoegd na 37 minuten:
Mag de buurman op onze gezamelijke schutting dit dieronvriendelijke voorwerp houden, als ik dit niet goedkeur
Een vriendelijk gesprek met begrip voor beide kanten los vaak meer op dan "Mag niet !" roepen.
Een wonderlijke vraag omdat je ook zegt dat het er al zat voordat je daar kwam wonen.
Vragensteller schrijft dat de anti-klim beveiliging al aanwezig was voordat hij er zelf ging wonen.Het is moeilijk toestemming vragen aan iemand die er nog niet woont.
Zij hadden geen huisdieren en hier dus ook geen problemen mee. Erna55, laat ik de vraag dan anders stellen mogen buren dieronvriendelijke voorwerpen op een schutting houden, als de mede eigenaar van de schutting hier een probleem mee heeft
Onze buren hebben glasscherven op de tuinpoort. Ik geef ze groot gelijk. Of de kat, of de inbreker......
Hij heeft z'n lesje wel geleerd.
Is er een mogelijkheid om bovenaan (een paar cm onder de scherpe puntjes een lange bak aan te brengen en die te beplanten. Ik zie wel eens dat iemand een lange regengoot in de lengte als een lange bloemenbak aan de schutting bevestigt. Net onder de irritante punten.
Als de plantjes in de bak in bloei staan zie je die puntjes niet. Neem overhangende plantjes, dan zie je de regengoot ook niet. Praat er met de buren over waarom je dit zo doet.
Een goede verstandhouding met de buren is goud waard.
http://www.bakkertuin.nl/verticale-tuin-met-dakgoten-diy/
http://www.bakkertuin.nl/verticale-tuin-met-dakgoten-diy/
http://www.tuingeluk.nl/studenten_tuin/inspiratie_diy/
Toch deze bedenking: vermijd van te gaan roepen ( hoofdletters ! ) tegen de andere gebruikers en uw buren... een goede verstandhouding met de buren is veel belangrijker dan deze kattenzaak, ik zie het nuttige ervan in: prima bescherming tegen dieven... en zoals reeds gezegd uw kat kan zich evengoed kwetsen aan een doornstruik.
Nog eens : blijf hierover praten met de buur tot er een goede oplossing komt : bijv. het stukje scherpe-tanden- muur waar uw kat overheen springt afdekken met iets zodat het niet kan kwetsen...
Dan kan ie ook niet blijven haken aan de schuttingkant van de buren.. Wees blij dat de buurman geen stuk rioolbuis laat "slingeren"
Maar voor jou informatie, niet iedereen is katten knuffelaar en een beetje rekening houden met je medemens zal ook jou leven doen opbloeien.
Stel dat je buurman de zelfde houding had als jou "Ik wil dat de haaientanden worden verwijderd." Maar dan 'Ik wil dat je die kat weg doet.'
Deze kattenzaak kost mij ook geld dmv de dierenarts en een gewond huisdier.
Wellicht is voor sommige een huisdier niet belangrijk, maar voor mij wel
Als je kat in jou tuin en aan jou kant van de schutting blijft (niet overheen gaat) kun je die zorg ook leveren. Suggesties van JoanDArc zijn ook goede in deze.
En ja ik weet het, de wereld is hard, maar een huisdier (en zeker die van een ander) is voor velen een hinder. Het is niet anders.
Echter zijn er nu ''kattenwapens'' bevestigd aan Mijn schutting. Een kat mag wel verwond worden om te zorgen dat zij ergens niet meer terug komen. Mag je dan ook kinderen express verwonden zodat zij niet meer terugkomen? Kinderen lopen bijvoorbeeld soms op jou gebied, dan mag je stekels of gebroken glas op de grondstrooien zodat zij zichzelf verwonden en niet meer terug komen?
en ja, onder bepaalde voorwaarden mag je mensen weren met stekels e.d.
Stekels die heel wat gevaarlijker zijn dan de puntjes op de schutting.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.