Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen mijn buren scherpe haaientandjes aan de schutting bevestigen, zonder mijn toestemming?

Mijn buren haten katten, afijn.
Zij hebben op onze gezamenlijke schutting aan hun kant hele scherpe gevaarlijke haaientanden bevestigd.
Dit is gebeurd voordat ik er woonde.
We hebben beiden koophuizen en het is een gedeelde schutting.

Ik ergerde me er al een tijdje aan omdat ik het gevaarlijk vind en dieronvriendelijk, los van het feit dat het gewoon spuuglelijk is.
Nu is mijn kat met haar pootje aan zijn schutting blijven hangen, tijdens een vlucht poging van een buurkat.
Met als gevolg een grote wond en een dierenarts rekening.

Ik wil dat de haaientanden worden verwijderd.
Ook sta ik geen enkele vorm van dieronvriendelijke wering toe.
De buurman was net niet thuis, dus we gaan het later nog een keer proberen.

Om een lang verhaal kort te maken;
Mag mijn buurman op onze gezamenlijke schutting zoiets bevestigen, zonder mijn toestemming?

alvast bedankt!

Toegevoegd na 37 minuten:
Mag de buurman op onze gezamelijke schutting dit dieronvriendelijke voorwerp houden, als ik dit niet goedkeur

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Dat mag, alleen zou het in overleg wel wat netjes van hem zijn geweest. Het hoeft niet persoonlijk voor uw kat / poes bedoeld te zijn. Gezamenlijk een schutting plaatsen is daarna ieder voor zich wat je er tegen / op plaats en je eigen kant verft. Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de buurman eenzijdig deze scherpe haaientanden heeft geplaatst en hij laat ze zitten als jij zegt dat je ze weg wil hebben dan denk ik dat je ze zelf mag verwijderen. Je mag de haaientanden niet weg gooien, want ze zijn tenslotte van de buren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze er al zaten voordat jij het huis kocht, dan heb jij bij koop geaccepteerd dat ze er al zaten.
Je moet nog lang naast deze buur wonen, dus lijkt het me verstandig om een betere oplossing te zoeken dan het zonder zijn toestemming te verwijderen.
Span katten net horizontaal langs de bovenrand van je schutting zodat je kat er niet op kan komen.
Dan is je kat veilig en je buurman blij.
Verwijder je ze zonder zijn toestemming, dan loop je niet alleen kans dat het contact met je buur voor goed verstoord is, maar ook dat hij aangifte zal doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad in overleg, en mocht er geen medewerking zijn (wat ik verwacht gezien de tanden, raster en nog een staaldraad ook) zou ik koppig een schuttingplank halen en 1 deel horizontaal verhogen zodat je de lelijke tanden en staaldraad niet ziet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing