wat is een indicatie voor de prijs van het aanleggen van een tuin?
Ik wil mijn tuin opnieuw laten aanleggen. Nu ben ik benieuwd wat dat kost. Ik heb een lange oprit en een terras, bij elkaar (schatting, maximaal) 70 m2, wat ik wil laten bestraten. Daar kom ik wel uit de prijs, omdat ik gekeken heb online wat ik mooi vind, en die prijs per m2 keer 70 heb gedaan.
Maar dan komen er kosten bij voor het eruit halen en afvoeren van de oude bestrating en het aanleggen van de nieuwe. Wat kost dat gemiddeld?
En daarnaast heb ik echt geen idee wat de beplanting gemiddeld kost. Dat gaat nog om ongeveer (ook een schatting, maximaal) 65 m2, siertuin.
Heeft iemand een idee wat het geheel ongeveer zal kosten?
Het lijkt erop dat mijn geschatte totaalprijs van € 5000,-- nog aan de lage kant is. (zie reactie bij antwoord van jc54)
20 jaar geleden mijn tuin 90m2 laten bestraten, vijver en beplanting. Totaal 15000 gulden. Daar was het ontwerp niet bijgerekend.
Ik wilde de vragensteller geen hartstilstand bezorgen en misschien doet hij veel zelf.
Maar inderdaad, gezien de oppervlakte van de tuin die er opgegeven wordt, komt men slapend boven de € 15.000,-- euro als het door een hovenier gedaan wordt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.