Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel % van je achtertuin mag je overkappen?

Hoeveel % van je achtertuin mag je overkappen. En dan bedoel ik dit gewoon als afdak niet om als woonruimte te gebruiken.Ik zou namelijk graag mijn gehele tuin overkappen omdat ik dan niet afhankelijk van weersinvloeden van bovenaf.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik geloof 25 tot 30 procent,maar dat kun je by de gemeente navragen. Ook of je je hele tuin mag overkappen,maar je mist zomers n hoop zon joh! Als t je daar nt om gaat kun je n serre laten aanbouwen,ook wel ff naar de gemeente. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik weet natuurlijk niet hoe groot je tuin is maar is het misschien een optie om een inklapbare overkapping uit te zoeken? met mooi weer kun je hem desgewenst openen en bij regen sluit je hem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Regelmatig schrijft een bestemmingsplan o.a. voor dat het totale bebouwde oppervlak in de tuin niet groter mag zijn dan 30% van het totale bestaande 'tuin' gedeelte van het perceel. De eventueel vergunningvrij gebouwde bouwwerken worden daarbij meegerekend."

Voor meer info, zie bron.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het ligt dus aan het bestemmingsplan van je huis. Om het echt zeker te weten zal je het toch bij de gemeente moeten navragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing