Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik aan een egel in mijn tuin?

Helaas niet via de Egelbescherming.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Door te zorgen dat je een tuin hebt die aantrekkelijk is voor egels. En dat betekent geen betonnen buitenkamer met hier en daar een zorgvuldig geplaatste kuipplant, maar struiken, onderbegroeiing, bodembedekkers, onkruid, schuilplaatsen, voldoende eten - zoals slakken, die op bepaalde planten afkomen, veel vogels (eieren), spinnen, wormen, larven van meikevers - kortom, een beetje 'rommelige' tuin waarin de natuur nog voor een groot deel bepaalt wat er gebeurt en veel 'inheemse' begroeiing en dierenleven is.

Heb je dat niet, dan zou zelfs een egel ' aanschaffen' niet helpen en was-ie zo weer weg.

Bij ons zitten ze af en toe met zijn allen op de composthoop; ik heb er zeven geteld. Dat vinden ze dus blijkbaar ook wel lekker ; fruit- en groenteresten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De egel is een beschermde diersoort, en mag je niet als huisdier houden. Je kan je tuin wel aantrekkelijk maken voor egels, met de kans dat er zomaar eentje zal verschijnen. Een rommelige tuin is het best, zodat de egel ergens een nestje kan bouwen. Ook zijn er speciale egelhuisjes te krijgen, of zelf te maken. In de link vind je allerlei tips over het aantrekkelijk maken van je tuin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing