is dit een eetbare paddestoel?

Nu aanwezig in het gras op 14 augustus onder onze treurwilg

Toegevoegd na 2 uur:
Weidekringzwam?
Ja is natuurlijk altijd gevaarlijk als je geen 100% zekerheid hebt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
fremar
9 jaar geleden
Er zijn maar heel weinig mensen die echt eetbare paddestoelen kunnen herkennen,dus ik zou er zeker niet van eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet met paddestoelen knoeien. Er zijn vorige week weer een paar Polen aan gestorven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, als je je informatie over wel of niet giftig van internet moet halen, heb je er niet genoeg verstand van en gaat het een keer fout

Antwoorden (1)

Er zijn maar weinig eetbare paddestoelen, die 100 % te zijn herkennen als ongevaarlijke en eetbare soorten.
De soort op jouw foto is bijna zeker niet eetbaar, maar er zijn erg veel soorten die op dit soort sprekend lijken, dus echt NOOIT aan beginnen.
Dus lekker laten staan.
Deze soort groeit in een heksenkring, die ieder jaar groter kan worden.
Maar er zijn veel soorten die ook in een kring groeien.
Het is inderdaad bijna zeker de weidekringzwam en die is enigszins eetbaar, maar toch niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk krijg je weer een plus van mij edje ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je vlindertje.