Zijn wormpjes en soort larven in een courgettebloem schadelijk voor de vrucht of de plant ?
Aan mijn courgette zat een bruine bloem die begon weg te rotten,toen ik deze aanraakte kwamen er witte beestjes en wormpjes uit. De bloem was al helemaal bruin en klein geworden en mijn courgette was al ongeveer 10 cm. Het is een stevoge goed bevruchte courgette die helemaal groen is, geen bruine plekken. Kan iemand vertellen of dit erg is ?
Misschien is 1 bloem met beestjes niet erg maar als ik in 1 bloem al veel beestjes had dan denk ik dat vele andere bloemen zullen volgen.
Is er ook een manier om dit te voorkomen ?
Lang niet alle bloemen raken bevrucht dus die vallen er gauw af. Moet ik die allemaal weghalen ?
Mijn planten:
Ik heb 6 planten dicht op elkaar staan en ze leveren elke dag allemaal wel 1 tot 3 bloemen. Ze staan niet in de tuin maar ze zijn geplant in 3 potten. Verder hebben ze volgensmij geen 1 ziekte. Groene bladeren,groene vruchten en flinke bloemen. Er is geen bruin plekje op de vruchten en tot nu toe is er nog geen 1 gaan rotten. Verder werden alle bloemen bruin aan de vrucht maar vielen er daarna af. Heb er nog geen larven ingevonden tot vanochtend.
Toegevoegd na 1 minuut:
Mvg, pinda
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.