Hoe heet deze plant, hij is ongeveer 30 cm hoog met paarse bloemen (zie foto)?

Hij is ongeveer 30 cm hoog

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Reddie
10 jaar geleden
Het lijkt op zeepkruid, if een ander lid (koekoeksbloem?) van de anjerfamilie. Maar het lijkt me nog te vroeg in het jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien zou het dan alsnog zeepkruid kunnen zijn. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3642640/2014/04/27/Natuur-loopt-ongeveer-een-maand-voor-op-vorig-jaar.dhtml

Antwoorden (2)

Het zou hier om zeepkruid kunnen gaan.
fremar
10 jaar geleden
Het is een soort anjer en wel de pekanjer.
Met de botanische naam: Silene viscaria.
Het is een echte voorjaarsbloeier.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zijn oude naam, die je nog veel tegenkomt is Lychnis viscaria