Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kom ik van de urine lucht in mijn tuin af?

Ik heb twee hondjes die ook vaak lekker in de tuin mogen spelen en rennen, natuurlijk word er dan ook in de tuin geplast, wat ik verder niet erg vind. Maar als ik nu buiten kom hangt er zon vieze indringende lucht. Hoe kan ik deze uit mijn tuin krijgen?

Mijn hele tuin bestaat uit tegels.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

wat ik zo lees is wat zou kunnen helpen:
-warm water met soda kristallen
-warm water met azijn in opgelost
fremar
11 jaar geleden
Eigenlijk zou je de honden eerst uit moeten laten voordat ze de tuin in mogen. Een hond bevuilt namelijk zijn territorium niet als daar geen dringende redenen voor zijn.

Twee spelende honden zullen dus niet in de tuin plassen als ze tevoren goed zijn uitgelaten.
Je voorkomt hiermee ook de eventuele aversie van je buren, want wat jij ruikt, ruiken zij ook. Het zal hen ergeren, omdat het jouw honden zijn, maar dit terzijde.

Maak dus je tuintegels drastisch schoon met een sopbeurt van soda/groene zeep en zorg dat het niet meer nodig is dat zij zich in de tuin ontlasten.
Ivana
11 jaar geleden
Probeer water met schoonmaak azijn 1op10 en alle lucht is weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien er geen honden meer plassen, gaat de lucht spontaan weer weg, omdat de bacterieën dit afbreken.
Dus hoef je niets te doen.
Laat je de honden er nogsteeds plassen, dan los je dit probleem nooit op, de urine trekt in het beton van de tegels en gaat enorm stinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing