Hoeveel groeien bomen gemiddeld in omvang en hoogte per jaar?
In de zomer en winter is dat natuurlijk verschillend. Daarom mijn vraag hoeveel dat per jaar is.
Toegevoegd na 59 seconden:
Eerdere vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/tuin/stoppen-bomen-groeien-bepaalde-hoogte.77588
Toegevoegd na 22 uur:
Ik weet dat het afhankelijk is van allerlei omstandigheden. Vandaar ook de reden om mijn vraag te stellen.
Voor mensen varieert het ook en daar zijn statistieken van aangemaakt.
In de provincie waar ik als kind woonde werd ieder jaar zo'n overzicht in de krant gepubliceerd voor - zover ik me kan herinneren - een verdeling in leeftijdscategorie, geslacht en nog wat meer kenmerken.
Ik vroeg me af of er statistieken zijn waaruit dat af te lezen is per boomsoort in Nederland/provincie.
Toegevoegd na 1 dag:
Na een van de reacties gelezen te hebben bedacht ik me het volgende (mijn eigen reactie daar laat ik even grotendeels weg.) Maar....ik bedenk me net dat misschien via het CBS iets terug te vinden is. Weet iemand daar meer van?
Of misschien dat Natuurmonumenten of bosbeheer er statistieken van bijhouden. Soms wordt een stuk bos aangeplant met als keuze een bepaald soort boom. Zo werden naaldbomen aangeplant voor gebruik in de mijnbouw. En speciaal voor houtkap en tuincentra.
Tuinieren is ook niet een activiteit die iedereen beheerst.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.