Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mannelijke hennepplanten kweken uit vogelzaad strafbaar?

Hallo,

geld het verbod van maximaal 5 planten ook als ik hennepplanten wil kweken uit vogelzaad? Dus hetzelfde wat boeren per hectare kweken..

En kan ik bestraft worden als ik mannelijke planten kweek om te verkopen?

Ik weet dat hennepplanten kweken voor beroepsmatige doeleinden strafbaar is, maar dan zou ik planten willen verkopen vanwege de sierwaarde. Het klinkt misschien belachelijk, maar toch denk ik dat een hennepplant in de tuin/kamer wel iets heeft.
Ik verkoop dan dus echt mannelijke planten uit vogelzaad gekweekt. Welke absoluut niet bruikbaar zijn om drugs uit te produceren.

Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Tegenwoordig zijn er ongeveer 25 soorten wietzaadjes van hennepplanten in Europa die je mag verbouwen. Deze hennepplanten zijn THC-vrij en worden gebruikt voor de productie van kleding, papier, dashboarden van auto’s etc.

Dus ja, zolang jouw planten geen THC bevatten en je ze enkel voor de sier gebruikt lijkt me dat weinig problemen opleveren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mannelijk planten van deze soort kan je niet kweken, er bestaat geen zaad van.
pas als de bloemen komen en de plant is uitgegroeid, kan je zien of het een mannelijke of vrouwelijke plant is.
Maar dan heeft de plant al bijna geen sierwaarden meer, omdat hij grotendeels al is uitgegroeid.
Mannelijke planten van deze soort, hebben geen enkele waarden en vallen ook niet onder drugs.
Omdat het geen drugs zijn, zijn ze ook niet verboden.
Wil je ze kweken als sierplant, dan wordt het lastig, je kunt immers zonder bloei niet zien om welke soort het gaat en loop je toch de kans dat ze in beslag genomen worden.
Ook al komen deze planten uit vogelzaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing