Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een rosse plek in mijn haag, wie weet wat dit is ?

Ik betwijfel of het een schimmel is, aangezien het in het midden van de haag is, anders zou het volgens mij onderaan beginnen. Wat kan ik hieraan doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Uit http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=16&tid=51288 begrijp ik dat het vorstschade kan zijn. Als het klopt dat de conifeer vorig jaar laat in de herfst gesnoeid is is dat zeker het geval. De nieuwe scheuten die er na het snoeien uitkwamen waren niet vorstbestendig en zijn op die plek kapot gegaan.
Amadea
11 jaar geleden
Na alles te hebben gelezen, vrees ik dat door de droogte van de laatste weken er een deel dood aan het gaan is van je haag.
Voordat de coniferen bruin worden, ontstaat er vaak een vreemde paarsachtige gloed.
Na het zeer natte en koude voorjaar, hebben de planten zich daaraan goed aangepast en hebben veel oppervlakkige wortels gemaakt, toen kwam ineens de hitte en droogte en moeten de planten zich opnieuw gaan aanpassen, dat lukt dan vaak niet meer en er komen bruine / dode plekken.
Vooral in de Leylandie hagen, komt dit verschijnsel de laatste 10 jaar bijna ieder jaar wel een keer voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt er toch op dat het kanker of een schimmel is.
Kijk op de plaatjes in mijn link waar je hetzelfde verschijnsel ziet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing