Hoe komt het dat er zoveel bijen dood gaan in mijn tuin?
Ik gebruik al jaren geen gif meer. Heb wel 6 weken terug de algengroei van mijn steentjes met azijn weggeboend en daarna met de hogedrukspuit afgespoten. Ik word er heel verdrietig van.
En ook 6 weken terug nieuwe plantjes gekocht bij een tuincentrum.
Maar misschien is er wel een logische reden voor. NB Azijn en bijen is geen goede combinatie, maar alleen als je de bijen er mee belaagd (sproeien: http://www.ehow.com/how_7016011_kill-bees-vinegar-water.html) en dat is hier niet het geval.
Ik zou u erg graag op willen attenderen dat de werkwijze waarin bijen onderhoud, niet helemaal juist is.
Het kan namelijk zo zijn dat de pollen die de bloemen die u in het tuincentrum gekocht heeft, de verkeerde zijn. Het gevolg hiervan is dat de bijen zo de verkeerde voedingsstoffen binnen krijgen. De bijen hebben namelijk een zeer gevoelige darmflora die snel verstoord kan worden door verkeerde planten te eten.
De verkeerde voedingsstoffen zorgen voor een remming van de fotosynthese in de darmen van de bij. Hierdoor gaat er minder zuurstof naar de hersenen van de bij, hierdoor valt de bij flauw.
Als u bijen tegenkomt zonder beweging zijn deze naar alle waarschijnlijkheid nog niet dood, maar slechts in hun winterslaap. Laat ze vooral liggen want als ze gestoord worden kunnen de bijen geïrriteerd raken en mensen gaan steken. Als bijen steken verliezen ze hun angel en sterven ze. Dit is uiteraard een zeer vervelende bijkomstigheid. Haha snap je... BIJkomstigheid.
Mvg, de bijenkenner
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.