wat is het beste manier om de insecten in mijn tuin de bestrijden?
Ik heb een nieuwe woning ben ik heel blij mee want was best moeilijk als je nergens ingeschreven staat.. maar nu heb ik ook een tuin die vol met planten stond nu heb ik de planten eruitgetrokken en weggegooid maar ineens had ik een berg van insecten: Wormen Pissebedden Spinnen mieren etc
ik wordt er gek van! zonnetje is lekker aan het schijnen en wil deze week met vrienden BBQ in mijn tuin maar ik wil natuurlijk niet dat ik zowel als hun in een tuin vol zichtbare insecten zitten en proberen van eten te genieten.
Dus hoe kan ik beste die insecten het beste uit mijn tuin krijgen zodat ik een mooi schoon tuin heb?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Begrijp mij goed een bijennest in de tuin, kan veel ellende veroorzaken. Afgezien van de angst om gestoken te worden.
Doordat u de planten eruit getrokken hebt, is hun "huis" weg gerukt.
Er is schaduw, het is vochtig onder die plant, de plant geeft stoffen af, die insekten weer lekker vinden e.d. U bent door het uittrekken van de planten de verstoorder van het evenwicht wat daar in de natuur was.
Insekten gaan op zoek naar een andere plaats waar ze zich prettig voelen. Geef ze die tijd. (als u gaat verhuizen, komt er ook veel bij kijken). Na enkele dagen tot een week, zult u geen enkele insekt meer zien. Zo is er weer een evenwicht.
U hoeft niet bang te zijn, dat de insekten het eten opeten, voordat u en gasten er van kunnen gaan genieten.
Probeer te leven in harmonie met de natuur en misschien is dit wel een begin om daar eens informatie over op te gaan zoeken. Of vertel het voorval aan u gasten en wat zij ervan vinden.
Leven als onderdeel van de natuur, zou bij alles het uitgangspunt mogen zijn voor een ieder.
Een fijne BBQ toegewenst met vrienden en alle diertjes in uw tuin.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.