Mijn buxusjes worden steeds bruiner. Moet ik de takken met bruine bladeren wegsnoeien of juist niet? En zo ja: wanneer?
Ik weet niet waardoor ze bruin worden. Vorig jaar ben ik hier komen wonen en stonden ze er al niet zo gezond bij. Het is een haagje van boompjes van zo'n 25 cm hoog en het gaat over 4 planten van zo'n 50 cm hoog. De kleintjes zijn er erger aan toe. Ik heb ze nog helemaal niet gesnoeid in de hoop dat ze bij zouden trekken, maar veel groei heb ik afgelopen jaar niet gezien en enkel dus verslechtering van de kleur. Nu wordt het steeds erger. Droogte kan het volgens mij niet geweest zijn, misschien wel een tekort aan bemesting en kalk. Dit ga ik nu in ieder geval aan de bodem toevoegen. Maar ik weet dus niet of hier hierdoor komt: op dezelfde grond staan klimrozen en een stamroos: deze doen het wel heel goed. Ze staan in de zon; kunnen ze hier misschien niet tegen?
Nou ja; in ieder geval wil ik ze proberen te redden. Ik heb de neiging alle bruine gedeelten weg te snoeien; juist nu, in de hoop dat ze van 't voorjaar fris kunnen uitlopen. Maar misschien zijn ze te kwetsbaar en is dit geen goed plan??
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.