wat is beter in de tuin tegen inbrekers: een lamp met bewegingssensor of een lamp die aan gaat als het donker wordt en de hele nacht brandt?
Wij hadden een lamp bij de poort in de schutting die bij schemering aan gaat en de hele nacht brandt. Nu die kapot is heb ik hem vervangen door een lamp die aangaat als er iemand langsloopt.
Mijn man is het er niet mee eens. Hij vindt licht wat de hele nacht brandt veiliger, zo is de inbreker bij voorbaat afgeschrikt.
Ik denk: zo kan die inbreker lekker in het licht kijken hoe hij het slot open moet maken, heeft hij zicht op zijn werk. De gang achter de schuurtjes komt zelden iemand, en hij is vanuit de huizen niet zichtbaar. Dus hij kan ondanks het licht ongezien werken.
Met een bewegingssensor zien wij ineens het licht in de tuin aan gaan, en weten we of de kat binnen komt (ook prettig) en of er iemand is.
maar mijn man heft ook wel gelijk, dat als wij slapen we het inschakelen ook niet zien.
Zijn er cijfers of onderbouwing waarom het ene systeem beter werkt tegen inbrekers dan het andere?
3 goedkope dus 9 minuten....
Overigens zijn wij een rijtje huur tussen allemaal twee onder 1 kap vrijstaand, dus ik verwacht dat een slimme inbreker naar de buren gaat....
In het vorige huis hadden we ook geen buitenverlichting, en een heg met een laag hekje, dus niet op slot.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.