Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou een (drink-)rietje als een provisorisch waterreservoir kunnen dienen bij een bloempot?

Toegevoegd na 40 minuten:
Nog even een toelichting:
Ik heb een (binnen-)plant recentelijk bijna verzopen. Net op tijd gered. Geleidelijk weer water gaan geven en bijna weer verzopen. Ik weet nu niet zo goed meer hoe ik 'm water moet geven. De aarde ziet er droog uit, maar toch... Vandaar dat ik dacht aan een systeem waarbij de plant zelf 'pakt' wat-ie nodig heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

eddijst
Gouden medaille

Het water in het rietje loopt direct na het plaatsen de grond in.
Het is dus geen reserve.
Er bestaat een druppelsysteem voor op een petfles, die je er op zijn kop op zet, werkt uitstekend.
Een gaatje boren in zo’n fles ( dop) gaat wel, maar, of hij raakt verstopt, of het gaat te snel.
Bewerken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe bestaat er al een systeem waar hij pakt wat hij nodig heeft. als je een plant koopt zit deze eigenlijk altijd in een kweekpot waar gaatjes in de onderkant zitten. Als je die bak op een hoge schotel zet en die gevuld met water houd. voorziet hij zelf van de behoefte. Een plant kun je dus beter niet in een dichte pot zetten. Maar de kweek pot met openingen dus in een dichte pot
12 jaar geleden
Als ik op vakantie ga zet ik een waterreservoir hoog en de plant lager. Vanuit het reservoir (emmertje of zoiets) laat ik een wollen draad neer in de plantpot vanuit het emmertje. Naargelang de grootte van de plant één of meer draden. De draden zuigen zich vol en lekken het water door naar de plant. Even uitvinden hoeveel draden nodig zijn. Begin met één.
Ivana
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing