bestaan er vaste planten (bloeiend of niet) die zowel tegen tocht als tegen felle zon kunnen (voor in bloembakken)?
Wat ik ook in de bloembakken op mijn vensterbank vooraan zet, het vergt enorm veel werk in de zomer en gaat uiteindelijk toch kapot. reden is voor een groot stuk dat op zonnige dagen de zon een groot stuk van de dag op de voorgevel schijnt. de voorgevel ligt immers pal op het zuiden. nu ook weer zien mijn geraniums er niet uit, ik denk niet dat ze volgende zomer nog halen (ze staan nu binnen in een koele (vorstvrije) en lichte ruimte om te overwinteren). ik heb al verschillende soorten bakken (zink, steen...) geprobeerd, nu zijn het kunststoffen met onderaan een opvangbak voor water. maar het heeft dus niet geholpen.
daarom denk ik eraan de geraniums, als ze het toch overleven, in de achtertuin te zetten. En om vooraan af te stappen van de grote bloemendroom en in de bloembakken vaste planten te zetten, die ik ook in de winter buiten kan laten staan. en liefst iets dat ook in de winter wat groen geeft.
punt is dat het daar ook erg tocht. het moeten dus sterke planten zijn, eventueel een soort traaggroeiende en klein blijvende heesters is ook prima.
bestaan er "balkon"planten die tegen deze extreme omstandigheden kunnen dat of ben ik gedoemd om er kunstbloemen of -planten in te zetten?
Toegevoegd na 9 uur:
het gaat om de vensterbank buiten