Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een loungeset met textileen duurzaam?

In een folder zag ik een showmodel loungeset van textileen. Meestal staat er wicker bij, maar dat heeft dacht ik meer te maken met de manier van vlechten. Betekent de aanprijzing 'textileen' ook iets voor de kwaliteit of zijn alle loungemeubelen (met kunststof vlechtwerk) van textileen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Textileen is een materiaal en zegt helemaal niets over kwaliteit. Textileen lijkt op textiel maar is polyester. Wicker is vlechtwerk en zegt ook niets over kwaliteit. Van de Gamma en Blokker scheurt het na 2 jaar (als het frame dan al niet doorgerot is) , maar goede gevlochten meubelen op wen kwaliteitsframe gaan met gemak meer dan 10 jaar mee. Een goede textileen stoel heb je vanaf 150, goede wicker fauteuil kost je vanaf 300. Maar dan kan het probleemloos zomer en winter buiten blijven staan.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dus dat is moeilijk te beoordelen dus.
paulus811
12 jaar geleden
Ja helaas wel. Je kunt niet zeggen 'het is textileen DUS goed'. Net zo min als je van een houten meubel kunt zeggen dat de kwaliteit goed is omdat het hout is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de antwoorden. Ik weet niet goed welke ik moet kiezen, maar als ik hier kijk dan lijkt het inderdaad dat textileen een merknaam is voor een 'stof' dat gemaakt is uit textileen. http://www.titatuinmeubelen.nl/materiaalinformatie-textileen De Engelse term wicker betekent inderdaad vlechtwerk. Maar ik zie bij loungesets de aanduidingen wicker en textileen. Wel verwarrend, maar ik heb nu wel een idee.

Andere antwoorden (1)

Wicker is dat gevlochten kunststof met de structuur van rotan.
Textileen is hetzelfde kunststof materiaal, maar heeft de structuur en dikte van een geweven stof, zoals canvas.

Het is duurzaam, maar natuurlijk lang niet zo duurzaam als het vele malen dikkere en dus sterkere wicker. Zo komt er bijvoorbeeld veel makkelijker een scheur in. Maar dat zal zeker - zonder geweld - niet het eerste jaar gebeuren. Wicker krijg je eigenlijk niet kapot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Ik dacht dat het allemaal wicker heette. Ik ben nu eens aan het kijken naar opruimingen van de summersales en kan dus beter kijken naar dikker wicker? Best interessant om nu een tuinset te kopen voor volgend jaar. Ik wil er van de zomer in ieder geval een hebben.
paulus811
12 jaar geleden
Dit is niet waar. Goedkope wicker scheurt binnen de kortste keren, maar nog veel eerder stort het frame in waarop het is gevlochten. Wicker is ijzerdraad met papier en kunststof laag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is vooral ook een kwestie van smaak, maar persoonlijk kies ik absoluut voor Wicker. Ik heb ze nu vier jaar dag en nacht buiten (in weer en wind, niet overdekt) staan, en nog geen enkel verschil met nieuw. En ja, het zijn goedkope meubelen. (Kwantum.) Dat is me met nog geen enkele kunststof tuinset gelukt. En ik STA zelfs af en toe op de stoelen, met mijn volle 125 (nu minder) kilo (om ergens bij te kunnen) en dat deert ze tot nu toe totaal niet. Uberhaupt lijken ze geen last te hebben van mijn gewicht, terwijl het boven de 80-90 kilo verrekte lastig is een tuinstoel te vinden die je langer dan een jaar houdt zonder je op de grond te laten lazeren. Voor een normaal iemand met een normaal gewicht die normaal met zijn stoelen omgaat lijkt het me vooral een kwestie van smaak. Verkleuren zullen ze zeker niet, wat tot nu toe bij tuinmeubelen vaak het grootste nadeel was, alsook het verdwijnen van de weekmakers, zodat er na een relatief korte tijd al kleine scheurtjes in komen. @Paulus : klopt, zowel wicker als textileen zijn meer namen voor de structuur / het uiterlijk dan voor de samenstelling van het kunststof. Er zal best minder spul tussen kunnen zitten ; daar heb ik dan echter geen ervaring mee. De sprietjes wicker echter die ik vanmorgen voor je heb afgeknipt lijken toch door en door kunststof te zijn....
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: