snoei appelboom: ik heb er een met een waaiervorm, die elk jaar veel waterlot maakt. Dat knip ik weg, maar komt weer terug. Hoe los ik dat op?
Eigenlijk maakt ie op elke waaiervormige tak weer nieuwe toppen, hij wil groeien. Ik weet dat ik in de zomer de nieuwe loten weg zou moeten wrijven,maar heb dat nooit gedaan. Nu twijfel ik: zal ik die toppen er allemaal uitsnoeien en er heel goed voor zorgen dat ik de nieuwe loten volgend jaar direct weghaal of laat ik 1 top staan, omdat de boom zo groeikrachtig is. Ik kan er dan niet meer goed bij.
Ik hoop dat ik bij nu wegsnoeien en volgend jaar op tijd weghalen van jonge waterloten het probleem oplos, maar is dat ook zo?
Toegevoegd na 18 uur:
Verder heb ik nu ongeveer de helft weggesnoeid en twijfel of ik de rest nu of van de zomer weg zal snoeien. In ieder geval ga ik dan wel heel consequent de waterloten weghalen. hopelijk helpt dat een beetje
Toegevoegd na 18 uur:
Verder heb ik nu ongeveer de helft weggesnoeid en twijfel of ik de rest nu of van de zomer weg zal snoeien. In ieder geval ga ik dan wel heel consequent de waterloten weghalen. hopelijk helpt dat een beetje
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.