Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik het afvalwater van osmose nog ergens voor gebruiken?

Ik heb sindskort een osmose apparaat om osmose water te maken voor in mijn aquarium. Nu heb ik ergens gelezen dat het afval water prima gebruikt kan worden voor planten, is dit correct of is dit ook te giftig voor kamer cq. balkonplanten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het afvalwater van jouw osmose-apparaat bevat meer mineralen dan gewoon kraanwater, omdat er de mineralen in zitten die uit het gezuiverde water zijn gehaald. Er zal dus bijvoorbeeld meer kalk in zitten dan in het water dat in je aquarium gaat. Wat dat betreft kun je het prima gebruiken om je plantjes water te geven, want die hebben op z'n tijd wel behoefte aan extra kalk.
Ik zou het niet gebruiken om je strijkijzer mee te vullen, want daarin wil je nu juist zo min mogelijk mineralen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Osmose water is gezuiverd van mineralen. Giftig kan het niet zijn, het is gewoon water. Het bevat geen mineralen, dat hebben planten wel nodig. Maar die kan je desgewenst weer toevoegen, specifiek gericht op de plant. Verschillende plantensoorten hebben verschillende verhoudingen nodig van mineralen en sporenelementen. Te koop als plantenvoeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Osmosewater is ook ideaal om ruiten mee te kuisen, dat laat geen strepen na en ze worden minder rap vuil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing