Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je tuinkussens opslaan in een houten tuinhuisje, of gaan ze dan schimmelen?

Ik wil een opbergmogelijkheid voor mijn loungekussens. De tuinkisten zijn niet groot genoeg voor de hoeveelheid. Een kunststof huisje is net te groot en steekt uit naast mijn gewone schuurtje. Nu wil ik een houten huisje maken, maar een meneer in het tuincentrum zegt dat het vocht aantrekt en gaat schimmelen. Een andere zei weer dat het makkelijk kan. Misschien een optie om ze in de winter op zolder te bewaren? Zijn er mensen die wel een houten huisje hebben en er probleemloos de kussens in bewaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In om het even welk tuinhuis, schuurtje, PVC huisje of andere opslag welke buitenshuis is en niet verwarmt is zal vocht worden en dus alles wat vocht kan aantrekken zal dat ook doen met als gevolg dat het kan/zal schimmelen of roesten als het van metaal en geen antiroest is.

Als u dat wel doet kan u beter de kleinste ruimte nemen en daar vochtabsorbers in zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik ze op de zolder leggen want ik lees bij jou dat het kan.het is inderdaad zo dat als er vocht aantrekt dat de kussen vol met schimmel gaan zitten (het weer erin )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf berg ik de tuinkussens wel degelijk op in een vrij vochtig
schuurtje. De truc? Zorgen dat de kussens echt door en door droog zijn, en ze dan in meerdere lagen plastic verpakken, en elke laag met breed plakband heel goed dichtplakken. Ik gebruik meestal drie à vier lagen, en ik begin ermee de kussens per stuk te verpakken en dat plastic dicht te plakken. Dat gaat al meerdere jaren goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant! Kan ik dit ook met mijn racefiets doen?
Als in je houten tuinhuisje geen directe regen kan vallen en als je zorgt dat er trek in het huisje zit, dus dat de wind er altijd een beetje doorheen kan dan zou ik de kussens, liefst wel in plastic verpakt, rustig de hele winter opslaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding