Heeft iemand ervaring met het afdekken van grond tegen winde?
In mijn tuin is een stuk grond dat tussen water en een pad ligt. Zo'n 10 jaar geleden heb ik aan de pad kant antiworteldoek ingegraven en tot dit seizoen hielp dat uitstekend tegen ongewenste planten. Verder had ik 1 stukje met winde, wat ik bijhield en onder controle had. Echter, dit jaar lukte dat door omstandigheden niet en nu zit de helft van die strook echt onder en steekt het ook dat pad over. Ben er daar nog net op tijd bij, maar de rest is een ramp. Ik wil geen gif gebruiken want ik ga er groente en fruit telen en het grenst aan water. (roundup etc vervuilt het oppervlaktewater)
Heb nu alle planten die ik niet wil laag afgeknipt en wil er in t weekend met een motorzeis overheen om het nog lager af te maaien.
Ben van plan om aan de oever bamboescherm (nog steviger doek) in te graven en dan de grond tot het voorjaar af te bedekken met landbouwplastic en of karton (heb daar eerder uitstekende resultaten mee gehad)
Echter een paar twijfels:
heb ook wel eens gehoord dat winde het juist heerlijk vind onder plastic, klopt dat?
Er zijn ook planten die ik wil houden: bessenstruiken, rabarber, lelie.
Of komt de winde dan massaal juist daar naar boven? Schoonmaakazijn zal ook de gewenste planten doden ben ik bang..
Wie heeft ervaring met afdekken? Verdwijnt de winde of gedijt ze er juist? Andere tips?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.