Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bevorderd kunstmest ook de wortelgroei van het gazon ?

De wortels van mijn gazon zijn aangevreten door wormen .
Stukjes gazon moet ik weer opnieuw inzaaien .
En stukken gazon daarvan zijn de wortels aangevreten .
En als ik nu kunstmest ga strooien herstellen de aangevreten wortels zich dan ook weer ?
Overigens heb ik al vergif gestrooit .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Aangevreten wortels of niet, een gazon heeft gewoon altijd veel voeding nodig, dus niet alleen om te herstellen.
Gebruik je een gewone kunstmest ( 12-10-18) dan zou je iedere maand moeten mesten. ( tot oktober)
Na het mesten herstellen de grasplantjes, gaan weer groeien en maken natuurlijk ook nieuwe wortels.
Een goed onderhouden gazon, wordt veel minder aangetast door keverlarven.
Kunstmest bestaat uit zouten en dat zullen de keverlarven niet fijn vinden.

Toegevoegd na 22 minuten:
Graszoden zijn afgestoken grasplanten, waar ongeveer 90 % van de wortels zijn afgestoken, maar dat is voor hergroei van de grasplant , ook geen enkel bezwaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vrees dat u geplaagd zit met de larven van de mei- of junikever (engerlingen) zit.
Er is nog geen chemisch product opgewassen tegen die enge beesten. Van larve tot kever duurt 2 jaar en zal uw grad kaalvreten.
Er zouden insecten-parasiterende aaltjes (Heterorhabditis bacteriophora) bestaan die andere larven tot 95 % kapot maken maar de mei-, juni kever blijkt daar niet gevoelig aan te zijn.

Kunstmest zal u gezond gras helpen maar eens de wortels kaal gevreten zullen die niet herstellen.

Dat wordt balen en dit voor nog minstens 2 jaar !

Onze zoon heeft er alles tegen geprobeert en de strijd opgegeven, nu na 2,5 jaar terug kunnen herzaaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing