hoe kan ik op een goedkope manier tijdelijk een stukje aarde bedekken in mijn tuin?
Ik heb een stuk bestrating, daarnaast is deze eruit gehaald destijds om de oude riolering te inspecteren. Volgend jaar wil ik ergens op die plaats een vijver bouwen, maar voorlopig zit ik dus met een stuk on-beplante aarde van ongeveer 2 x 3 m wat er totaal niet netjes uitziet.
Iets "voorlopig" zaaien (bv. gras) wil ik niet omdat dit nadien vaak moeilijk ongedaan gemaakt kan worden. Ik weet nl. nog niet hoe groot de vijver zal zijn en wil de rest goed bestraten volgend jaar.
Plus zie ik het niet zitten om gras te maaien, heb hier ook niet het materiaal voor.
De grond is totaal niet gelijk, dus houten "tegels" zijn geen optie. Het is ook moeilijk om hem snel snel gelijk te maken omdat er dan grote wortels van oude begroeiing moeten verwijderd worden, en dat is een klus voor volgend jaar (nu ontbreekt me hiervoor de tijd wegens nog veel ander werk in huis dat dringend klaar moet).
Ik dacht aan een soort tapijt dat buiten kan liggen, maar heb dit nog nergens gevonden. Iets anders is ook prima, als het maar wat mooi oogt.