mijn orchidee lijkt dood hij heeft nog wel groen blad al zijn ze niet meer mooi groen maar ik krijg hem niet meer in de bloei! wat doe ik fout?
mijn orchidee heeft nog steeds wel gezonde wortels... lijkt het maar heb hem denk ik zeker een maand of 3 a 4 geen water gegeven tot vandaag weer een keer. tevens staat hij op mijn kamer. raam op het noorden gericht en is het ongeveer 20 graden op mijn kamer met in de nacht een kleine daling in de temperatuur. en krijg ik deze überhaupt nog wel in de bloei. zo ja wil graag weten hoe.
Toegevoegd na 1 dag:
heb gister de orchidee om gepot of eigenlijk de wortels van de oude grond ontdaan en weer in de zelfde pot met verse grond gezet maar ja... en heb hem daarna meteen ook water en voeding gegeven en hij lijkt in de kleine 15 uur die nu verstreken zijn al een heel stuk opgeknapt! kan dit zo snel en zo ja betekent dat dan dat het weer goed komt met de plant en dat hij weer bezig is met nieuwe stelen/bloemen aan maken? eigenlijk best erg dat ik dat nog niet weet maar van vragen wordt een mens natuurlijk ook niet dommer dus vandaar.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.