Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke bloeiende planten kan ik nu nog in mijn tuin planten?

Ik bedoel omdat het al eind juni is. Ik wil nog wat extra kleur in de tuin brengen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Afrikaantjes (Tagetes)

Geraniums

vlijtig liesje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lavendel
roosjes

lavendel weet ik zeker, die bloeien tot eind van de zomer, mijn rozen zijn net hevig begonnen met bloeien en heel veel knoppen moeten nog uitkomen: prachtig !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik plant gewoon wanneer ik zin heb.
Het voordeel daarvan is dat je ook zonder heel veel verstand van zaken een tuin krijgt waar het hele jaar wel iets bloeit.

Bloeiende planten worden bij tuincentra vooral veel aangeboden in de periode dat ze bloeien. Dus wat je nu mooi bloeiend koopt, bloeit volgend jaar ook weer juni-juli.

Wat ik in het voorjaar koop zijn de voorjaarsbloeiers en zie ik in augustus ergens een gat koop ik van die paarse asters.

Als alternatief, om goedkoop heel veel kleur toe te voegen. Koop van die eenjarige zomerbloeiers, die kosten bijna niks en fleuren de zaak enorm op.
12 jaar geleden
In principe kunt u alle planten, die in container ( pot ) gekweekt zijn nog planten. Er is van alles te koop, zoals Hortensia's, Riddersporen e.d. , dus kleur genoeg.
Voorjaarsbloeiers zou ik u niet willen adviseren, omdat die nu zo'n beetje op hun eind lopen.
In een droge periode dient u wel extra water te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing