Hoe kom ik van 2 merels in de tuin af?
Ik en mijn vriendin hebben heel veel last van 2 merels en we willen dat ze uit onze achtertuin wegblijven...
De situatie is als volgt; een aantal maanden geleden waren er ineens 2 merels, ze hadden waarschijnlijk een nestje in de klimop in de aangrenzende tuin.
Logischerwijs verdedigen ze het territorium.
Dit is prima, zo is de natuur en we hadden geen last van ze. Tot het moment dat 1 van onze poezen rustig in de tuin op een stoel of op te grond gaat liggen en zélfs als de poes op de vensterbank in de kamer zit!! Dan worden de merels heel erg luidruchtig, gaan op de schutting aan de ene kant van de tuin zitten en maken duikvluchten, doen aanvallen naar de poes en landen op de andere schutting en vice versa, poes is duidelijk een pacifist, want afgezien van wegduiken bij elke aanval, doet ze niks.. Dit gaat door tot de poes van verveling na verloop van tijd uit het zicht verdween.
We gingen er vanuit dat dit wel over zou gaan, maar niets is minder waar. Momenteel zijn we een week of 8 verder en de duikvluchten, aanvallen en kakofonie aan herrie houdt begint, zodra poes zich even in hun blikveld vertoont begint het. Onderhand wordt het irritant, we worden er zelfs wakker van. We hebben al een aantal dingen geprobeerd om de merels uit de tuin te houden; klappen, schreeuwen, de tuin vol hangen met cd's, maar zonder succes.
Wat kunnen we doen?
Wie heeft goeie tips?
Ervaringen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.