Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik vliegjes uit mijn groene bak met de warmere temperaturen?

Ik heb al dingen geprobeerd als bleekmiddel, chloor, terpetine en tal van dat soort standaart dingen die je in huis hebt staan. Ik snap er niets meer van, die gore beesten leggen straks binnen de kortste keren weer eieren en dan zit alles weer onder die gore larven etc...

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik was hem al elke keer met water en sop als hij geleegd is, dat doe ik standaart.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zonder vliegen geen eitjes.
Zonder eitjes geen larven.( maden)
Dus als je deksel zo goed sluit, dat er geen vliegen in kunnen is het probleem opgelost.
Kijk eens hoe hij sluit, is er ergens een kiertje, gebruik dan tochtband om dat af te dichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nadat de bak weer geleegd is, is het slim 'em eens goed te wassen met heet water en sop. Daarmee zal je al een heel eind komen, denk ik!

Toegevoegd na 11 minuten:
Toevoeging kwam pas later; het is ook raadzaam al het afval wat 'leeft', zoals vlees/vis, in een afvalzak te doen en goed dicht te knopen (in de supermarkt zijn zakken verkrijgbaar die bij het GFT-afval kunnen). Ook een aantal mottenballen in de bak hangen kan uitkomst bieden.

Toegevoegd na 12 minuten:
De groene bak uit de zon houden helpt ook, als dat niet mogelijk is kun je de bak open zetten in de zon, daar zijn ze namelijk ook niet bepaald van gediend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hangen er 's zomers altijd een verdampingsbakje voor aan de centrale verwarming in, gevuld met water en een scheut azijn, nog geen vliegen erin gehad, dus dat werkt, niet vergeten eruit te halen als de container geleegd wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
container fris is een biologisch afbreekbaar reinigingsmiddel, wat door de geur tevens insectenwerend werkt.
heb er goede ervaringen mee.
Rieneke1
12 jaar geleden
Gewoon geen ranzige zooi in je groene bak gooien, maar in de zomer in de vuilniszak en de grijze in.

Dat is milieuvriendelijker dan alles wat je gebruikt tegen de vliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing