Wat groeit er op min composthoop ?
Ik gooi werkelijk van alles op mijn composthoop dat niet gekookt is, waaronder veel groente- en fruitafval. Dat resulteert nog wel eens in woekering van het een of ander (zo heb ik vorig jaar ruim 100 kastanjebomen moeten rooien en verhakselen voor ze de hele wijk konden overnemen).
Nu vond ik vanmorgen mijn composthoop weer in volle bloei - en dat moet echt in een paar dagen uit de grond geschóten zijn - maar voor ik ga rooien, wil ik wel heel zeker weten dat ik niet iets potentieel eetbaars (zoals pompoenen) weggooi.
(Ik herken ze zelf niet alszodanig, maar wellicht is het iets ander eetbaars of de moeite waard elders in de tuin een plekje te geven ?
Wie herkent deze plant ? Hij bloeit helaas (nog?) niet, maar heeft wel vrij kenmerkend blad ;alsof 3 bladeren steeds aan elkaar groeien tot eentje.
Het lijkt één lange aan elkaar verbonden plant te zijn ; ik kan er niet een stukje uittrekken en kijken of ik het zaad aan de kiem herken.....
Ik kan ook niet te diep poeren, want we hebben weer een hommelnest in de composthoop, en die verstoor ik liever niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.