Ik heb meer dan 20 jaar geleden een boom in mijn tuin geplant, zijn de kosten voor mij rekening of voor de verhuurder om boom te verwijderen?
Wie moet de rekening betalen voor het verwijderen van een te grote boom in mijn tuin, nu is deze zo groot geworden dat hij de waterleiding wegdrukt/beschadigt.
ik ben huurder. Boom staat er al meer dan 20 jaar. Ik ben van mening dat de verhuurder dit moet regelen
Hoewel: het is natuurlijk wel zo dat, als de autodealer kan aantonen dat de éigenaar van het pand die voorgevel daar liet plaatsen, hij vast de schade op de eigenaar van het pand kan verhalen, die het dan weer op de aannemer verhaalt die het dan weer op de opdrachtgever verhaalt. Laat de opdrachtgever nou de gemeente zijn... en op wie verhaalt de gemeente het? Ah ja... zijn we toch weer bij jou aangeland Niels,
en dus ook weer bij irmavrolijk... vrolijker kunnen we het niet maken...
;-)
Misschien kun je in overleg met de verhuurder iets regelen? Meestal is aantoonbaar zelf geplant (dus de boom is niet geplant of spontaan opgekomen vóór jij er kwam wonen) ook aantoonbaar jouw eigen verantwoordelijkheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.