Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe en waar zet ik mijn "grootbloemige edelroos (peace)" in de tuin?

Heb 2 rozen gekocht. Er staat echter niets op. Niet hoe hoog ze worden, hoe te snoeien, welke plaats zij prefereren enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
4.2K
Ivana
12 jaar geleden
Als het niet op het begeleidend schrijven staat, typ je edelroos in bij Google en je wordt overstelpt met informatie. Of heb je liever dat wij het voor je opzoeken en het gekookt en gebakken op je bordje leggen? :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek maar voor me op. Lukt toch niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een man die flora (en fauna) in zijn expertises heeft staan, verwacht ik wel dat hij het zelf kan googlen hoor :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik dus maar wil zeggen:
De info op google is zo sumier.
Probeer maar eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana heeft wel een punt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik , ondertussen al drie keer, zei: Er is geen info over te vinden ;)
Ivana
12 jaar geleden
Wees creatief en zoek dan op 'rozen planten' en vervolgens krijg je wel 10 sites met informatie. Ook over jouw roos.
http://www.neerlandstuin.nl/struiken/roos.html#typenindeling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijna alle rozen houden van volle zon, een luchtige snoeiwijze zodat er wind doorheen kan waaien (tegen de luizen) en flink veel mest. Het enige dat je dan nog hoeft te weten is hoe hoog ze worden. de anderen hier op GV hebben wel op internet gevonden dat deze soort 1.50m hoog wordt. zie ook (bijvoorbeeld) http://www.bakker-hillegom.nl/product/grootbloemige-roos-peace-/p_J2/c_google?gclid=CKGKqMvvqq8CFUSHDgod5CejXw voor zowel planttips, onderhoud, en snoeitips

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de peace '(syn.gloria, gloria dei) wordt 1 tot 1,5 mtr hoog.
hij wil minstens de helft van de dag zon, een luchtige plaats, neutrale tot lichtzure grond die licht vochtig is, en niet te veel concurrentie van andere gewassen.
(Lees meer...)
Bronnen:
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Rien!

Andere antwoorden (1)

Deze grootbloemige roos is een forse groeier en staat het liefst in de volle zon, worden tot 1.50 m. hoog.
Rozen hebben een hekel aan een zonnige beschutte warme plaats, dan krijgen ze heel snel luizen.
Het liefst staan ze op een zonnige plaats waar het lekker door kan waaien.
Een roos houdt van de wind.
Snoeien vanaf half maart, tot 30 cm. hoog, maar deze sterke roos is minder gevoelig voor te lang snoeien of helemaal niet snoeien.
Zorg er wel voor dat de occulatieplaats, dat is de knobbel net boven de wortels, onder de grond komt bij het planten en de wortels het liefst recht omlaag in het plantgat staan.
Verders regelmatig mesten en in de winter kalk geven.
Doe je alles goed, dan kan deze roos een jaar of 20 mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Hier kan ik wat mee :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding