Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een voortuin onderhoudsvriendelijker laten maken? Er zit nu gras in, maar grasmaaien lukt me niet zo goed meer, maar ik wil niet verhuizen.

Voor een klein budget. Het is een middelgrote tuin op het noorden.

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen onzettend bedankt voor jullie tips! Die ga ik in praktijk brengen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Na het verwijderen van het gazon ( afplaggen) op die plaats wat leuke niet te hoge heesters in planten en daarna alle kale grond afdekken met een laag gemalen boomschors.
Hierdoor is er 98 % minder onkruidgroei, nooit meer grasmaaien, nooit meer spitten, schoffelen, watergeven enz.
Hierdoor 1 x per maand 1 uurtje werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou het het gras kunnen verwijderen en dan worteldoek te leggen over de grond. Daarover heen breng je een bepaalde grindsoort aan die je zelf mooi vindt. Het is simpel en vaak nog mooi ook. Op dat grind zou je weer iets van bloembakken of potten kunnen zetten met een plant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook met mooie sierbestrating een terras kunnen aanlegen. Met wat borders erin eventueel met een plantje.

Sierbestrating hoeft helemaal niet duur te zijn als je kijkt op sites als marktplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie vaste planten er in zetten. Kijk eens in de buurt of er iemand is die z'n tuin verandert in een zerkenperkje (schijnt nog steeds in de mode te zijn) en waar je de plantjes van over kunt nemen. Een paar keer per jaar snoeien en in het najaar de bladresten verwijderen --> klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom huur je niet een buurjongen in? Of vraag je de buurman?
Ik kan niet in je financiën kijken, maar voor een klein bedragje of een ruildienst (of gewoon nabuurschap) wil iemand je vast wel helpen. Je kunt een kaartje ophangen in de supermarkt of in een winkel van Welkoop/Boerenbond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gras moet je er eerst uithalen,daarna kan je beginnen met planten.zou zelf voor siergras gaan en ooievaarsbek en loodkruid na een jaar heb je er geen omkijken meer na bodembedekkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing