mag ik de schutting tussen mij en de buren zomaar verzetten?
ik woon hier nu 5 jaar. mijn buurvrouw heeft haar grond + woning verkocht aan een achterbuur man van ons. hij heeft nu zijn achtertuin en de tuin van mijn ex buurvrouw samen gevoegd. nu willen wij naast ons huis gaan verbouwen. alles is rond om ook daadwerkelijk te gaan bouwen. alleen zijn we er nu achter gekomen door het inmeten dat de schutting van de oude/nieuwe buur 40 cm op onze erfgrens staat. door meten en kadaster zijn we daar achter gekomen. mogen wij de schutting zonder overleg omzetten? of gaat dat een juridische strijd worden? ( de schutting is ooit geplaatst door de bewoner vóór mijn ex buurvrouw. en de nieuwe buur daar hebben we eerder al hele strijd mee gehad over een schuur die alle recht had om geplaatst te worden maar wat hij niet wilde. hij is hiervoor in het ongelijk gesteld omdat wij aan alle eisen voldeden.. ) nu zijn wij bang dat hij zeer dwars gaat liggen. als de schutting niet opzij gaat kunnen we net zo goed niet bouwen ivm recht van overpad voor buren aan andere kant van ons. nieuwe buur mag overigens niet over onze grond naar zijn tuin. dit hebben we bij ex buurvrouw altijd wel goed gevonden. hoe nu verder???
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.