Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke winterharde planten zijn het beste voor in balkonbakken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb momenteel kleine buxussen in mijn balkonbakken,maar na verloop van tijd zien ze er niet meer zo mooi uit.
Welke winterharde planten kan ik ook nemen die het hele jaar begroeid zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Allereerst moet je eigenlijk voor deze groep planten een wat grotere bloembak gebruiken, waar meet potgrond in zit dan de gangbare bloembak.
Ook moeten de planten op tijd voeding hebben, dus moet je zo af en toe, bij mesten.
Geschikt voor winterbeplanting, zijn } Dwergconiferen in heel veel soorten, Hebe in heel veel soorten, Euonymus in heel veel soorten, wintergroene Veronica in div. soorten, winterbloeiende heide in heel veel soorten, Ilex crenata in soorten, kleinbloemige winterviolen in soorten, dwerg Osmanthus in soorten, tuin Azalea's in soorten, Iberus snowflake, Lavendel, Santolina, Tijm in soorten, Marjolein, Rozemarijn.

Wel zou ik nog even wachten, het gaat heel hard vriezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je ze te weinig of niet goed bemest hebt want buxus zou het juist prima moeten doen. Als het niet lukt: kies eens voor hebe (en dan een winterharde soort) zoals Hebe 'La Séduisante'. Dit is een laagblijvende, vorstbestendige struik. Het blad is dik en matglanzend groen. Bloeit wat onregelmatig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Coniferen zijn ideaal voor een balcon,in alle hoogtes te koop .Je kan je bakken ook opvullen met winter heide,
verschillende kleuren,staat erg fleurig.Wil je nog wat anders loop ff een tuincentrum binnen, die mensen geven je alle adviezen.

Toegevoegd na 13 uur:
Ze zijn er ook nog in alle kleuren he,van groen naar geel en alles daar tussen.Zet in elke bak een ander kleurtje, let wel op dat je niet het grote soort neemt, das niks voor een balcon.
burgos
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing