Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke bloem of plant zaai je in de winter en bloeit in het voorjaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
648

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bolgewassen. Hyacinten enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk geen. Bollen poot je in de herfst. De winter is niet echt een tijd om te zaaien en te poten.
Wat je wel kunt doen, is in het voorjaar een potje bloeiende bolletjes kopen en die in de tuin zetten.

Toegevoegd na 57 seconden:
Overigens, met deze zachte winter heb je nog wel kans dat het lukt als je nu bollen poot, maar dan bloeien ze waarschijnlijk wel wat later dan normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder plant heeft een cyclus, vanaf zaaien totaan bloeien.
Na het zaaien moet een zaadje eerst kiemen en boven de grond komen.
Hierna komen er eerst de tweede blaadjes , echte blaadjes aan, waarna hij verder zal groeien om uiteindelijk te gaan bloeien.
Bij de eenjarige planten gaat dit het snelst.
Maar vanaf zaaien tot aan bloeien, duurt op zijn minst 7 maanden
Dus in de winter zaaien en in het voorjaar er op bloeien, is niet mogelijk, of je moet in het bezit zijn van een verwarmde kas, dan is dit wel mogelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Nou ga ik even heel flauw doen. Want er staat niet bij of je het perse in je tuin wilt planten of dat je gewoon een zaadje in een potje wilt stoppen en die voor het keukenraam neer wilt zetten. Druk nu op dit moment ( t is winter ) namelijk maar eens een zonnepit in een potje geef m water en zet m voor het raam neer. Je zult zien dat je een prachtige zonnebloem krijgt. Het zal tegen de tijd dat ie net wel net niet op zijn hoogte punt is ongeveer voorjaar zijn. Daar ben ik zelf per toeval achter gekomen omdat mijn zoon dat uit geprobeerd heeft. Ik had er niets van verwacht in verband met licht gebrek , maar t is toch mooi WEL gelukt. (Zaaien in je tuin in de winter en hopen dat het opkomt in het voorjaar zal tevergeefs zijn omdat de ontwikkeling van zaadje naar bloempje nou eenmaal langer duurt dan de periode die jij verwacht. Zelf begin ik in augustus vaak met zaaien of stekken en dan heb ik stek en zaailingen in oktober die plant ik op in het vroege voorjaar (februari) om in de maand mei alles klaar te hebben voor de verkoop.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding