Kan een egel die nat geworden is zich op dit uur, met deze temperatuur wel weer droog/warm krijgen?
Onze hond werd helemaal dol, dus ik was gaan kijken in het donker. Zat er een egeltje aan zijn hok... De hond had ook z
in z'n razernij z'n drinkbak omgestoten, egeltje kletsnat. Heb de egel opgepakt en hem in de weide achter ons huis gezet... maar nu ineens valt het me in dat het toch best koud is :( Zeker met een nat lichaampje.
Ik weet dat het nu te laat is en dat ik 'm zeker nergens meer kan vinden, maar zoek wat geruststelling...
Toegevoegd na 39 minuten:
OK... nieuwe ontwikkeling, de egel zat opnieuw bij onze hond en heb 'm nu even in een oud cavia-hokje gestoken... help me aub, wat kan ik nu het beste doen?
Toegevoegd na 1 uur:
OK, updat 2. Meneer de mini-egel zit in m'n oude caviakooi in ons washok. Er zit in de kooi een slaaphokje (ook van de cavia, r.i.p.). Op de bodem van de kooi ligt een badhanddoek en daarboven allemaal krantensnippers. Hij is spontaan in het slaaphokje gekropen en hoop dat hij nu naar dromenland is. Heeft kattenvoer en pindakaas in een kommetje...en water.
Nu ga ik me wat verwarmen want heb het koud gekregen! :)
Toegevoegd na 12 uur:
Update 3; Het egeltje ligt te slapen en heeft volgens ik kan zien gegeten. Heb het dierenopvangcentrum van Opglabbeek gebeld maar daar kreeg ik geen goede raad behalve; "Als er iets mis mee is, binnenbrengen." Wat dus geen optie is, kan echt geen 2uur rijden met een kindje van 14 maanden.
Volgens sommigen ben ik in "overtreding" door een egel op te vangen, maar ik kon dit hummeltje echt niet aan z'n lot overlaten. :(
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.