Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

boven de grond, het zijn kleine struikjes, die je ook in een pot kunt laten groeien
13 jaar geleden
Het groeit aan een plant..

Toegevoegd na 48 seconden:
Eerst word het een wit bloemetje (dacht ik) en dan komt de aardbei.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boven de grond aan een plant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boven de grond. Mijn opa had een moestuin en verbouwde o.a. aardbeien voor eigen gebruik. Als kleine jongen mocht ik zelf de aardbeien uitzoeken en plukken. Beschuitje met aardbeien: nog steeds erg lekker. Op de foto zie je hoe zo'n aardbeienbed er uitziet (zo was het vroeger in mijn opa's tuin tenminste).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je hierboven kunt lezen groeien ze boven de grond. Hieronder op de foto kun je de witte bloesem zien, het vruchtbeginsel ervan groeit uit eerst uit tot een groen/witte aardbei.Als de zon er een paar dagen langer op schijnt kleuren ze rood en worden ze lekker zoet.
Het leuke is dat je maar 1 plant nodig hebt om er het jaar erop een heleboel te hebben. De plant vermeerderd zichzelf door uitlopers te maken. Als je deze uitlopers weer plant dan heb je een nieuwe aardbeiplant.
Om de aardbeien schoon te houden kun je ze in een hangmand doen, maar je kunt ook worteldoek of stro onder de bladeren leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Engeland heten ze Strawberries. Tussen de planten wordt stro (straw) gelegd om te voorkomen dat de aardbeien die aan de plant groeien (bovengronds) door hun zwaarte op de aarde gaan hangen en dan verrotten. Het stro zorgt er dan voor dat ze niet in de natte aarde terecht komen.

Als ze onder de grond zouden groeien als aardappels was dat niet nodig.;-)
Ivana
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing