Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je de plastic rand van je vijver verbergen?

we hebben een voorgevormde plastic vijver. die omringd is door een stenen muurtje. je ziet de zwarte plastic rand wel erg. ikzelf vind dat niet mooi, hoe kan je dit het beste bedekken?

hier zie je er een die erg op mijn vijver lijkt: http://www.amazoo.nl/producten/voorgevormde+vijvers/voorgevormde+vijver+1000+i+pe+/4010052367705

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

kunststof vijvers zijn erg moeilijk als je de randen weg wil gaan werken.
je kunt de rand schilderen en in de natte verf zand strooien.
Je kan ook grindfolie kopen en dat in korte strookjes over de rand hangen. ( op den duur erg lelijk)
Zit er rondom een 'Biorand" in, dat is rondom een ondiepe rand, net onder water, dan kan je er stenen of turfblokken in plaatsen.
Heb je geen biorand, dan zal dat niet zo maar lukken.
Dan is er nog een oplossing, de mooiste vind ik zelf, sla kleine paaltjes net achter de rand(als dat kan met dat muurtje) hierin schroef je op de kop er van flinke schroeven.
Aan die schroeven maak je fijn kippengaas aan vast, of zwart windbreek gaas of zwart schaduw gaas) ( 40 cm breed) vorm er nu een soort bak van, dat een deel boven en een deel onderwater zit.
Vul nu deze bak met veenmos ( tuincentrum -bloemenwinkel) hierna het gaas aan de bovenkant vast binden.
Als je het goed doet, dan heb je nu een rand van gaas waar mos in zit, door al het mos zie je bijna het gaas niet zitten.
Hoewel het mos zal gaan groeien, raak je ook wel een mos kwijt, dan weer even bijvullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kunt daar grind opdoen (in verschillende kleuren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leid de aandacht af van die zwarte rand, en-of laat hem verdwijnen onder mooie begroeiing van verschillende rotsplanten. Die kan je met wellicht een klein beetje hulp aan dat muurtje bevestigen. In de link vind je mooie voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn kleine vorige vijver, heb ik rondom er oude dakpannen tegen aangelegd, een stukje over de rand.
Op de dakpannen heb ik wat zand gedaan en er bodembedekkers en vetplantjes op gedaan.
Prachtig en heel natuurlijk om te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan er plantjes neerzetten om de rand weet niet hoe het heet maar groeit overal.Gele bloem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Decoreer het met leuke rotsen, zo kan je er eventueel zelfs een rotsentuintje van maken met decoratieve plantjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing