Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tuinbeeld van hartsteen is mooier als het nat is, wat te doen om die uitstraling te behouden ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
542

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb voor het dode katje van mijn dochter een hardstenen grafmonumentje gemaakt. Omdat ik de naam van het beestje er met acrylverf opgeschilderd had, heb ik de hele steen met blanke lak gelakt. Nadat de steen nu drie jaar in weer en wind heeft buiten gelegen ziet hij er nog steeds uit als een natte steen. Prachtig en ongeschonden. Ik heb de buitenlak twee maal aangebracht.
(Lees meer...)
Ivana
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit lijkt mij een prima oplossing +1

Andere antwoorden (4)

Heb je al vernis geprobeerd... Doe dat eens op een onzichtbaar stukje en zie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het insmeren met iets vettigs een goed alternatief is voor nat zijn. Je kunt het er eventueel afwassen als het niet goed is, en als het wel goed is kan je het gewoon jaarlijks een keer herhalen.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
permanent nathouden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn allerlei olien in de handel om werkbladen van steen te beschermen. Het krijgt daardoor een ietwat nat uiterlijk. Zoiets zo ik gebruiken

Wat je ook probeert: Doe het eerst onderop, op het stuk waar het op staat. Als het niet bevalt kan je dan nog een andere oplossing zoeken, zonder dat het beeld al gedaan is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding