Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het nut van gras te stofzuigen?

Ik zie mijn buren iedere week hun voortuin stofzuigen. Wat is hier de bedoeling van? Is het een soort van het onderhouden van het gras? Ik heb me dit al dikwijls afgevraagd.

P.s.: dit is een serieuze vraag.

Toegevoegd na 17 uur:
Ok, ik heb het erop gewaagd en ben deze nacht naar de andere kant van de straat gehold. Ik ben tot de vaststelling gekomen dat de ene kant kunstgras is en de andere kant gewoon gras. Het deel dat ze stofzuigt is dus van kunstgras xD

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je je gras stofzuigt heb je kunstgras. Het is gewoon om het gras schoon te houden. Dus bijvoorbeeld stokjes, blaadjes enz. er uit te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het beste onderhoud voor een gazon is regelmatig bemesten, twee keer per week maaien en het afgemaaide gras laten liggen.
Net als bij al die voetbalvelden.
Stofzuigen is dus volkomen onnodig en nutteloos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij een vermakelijk tafereeltje. Gaat de stofzuiger niet kapot hiervan? De zak zal in ieder geval wel snel vol zijn. Misschien wil de buurman het gras rechtop zetten? Of misschien is het een bijzondere manier van verticuteren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..misschien is het gras van de buren allergisch voor stof.. of de tuinkabouters die er in wonen.. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft een van je buren wel last van dwangneurose, als het elke keer gebeurd. Hier een link over informatie daarover: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/79752-alles-over-dwangneurosedwangstoornis.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie het verschil met kunstgras en echt gras, de poes vind het kunstgras alvast veel gezelliger.
Ik stofzuiger het gewone gras ook maar dan met de grasmaaier die zuigt alle blad en takjes ineens mee.

Toegevoegd na 49 seconden:
wil niet lukken de foto, sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het natuurlijk ook aan de buren kunnen vragen waarvoor ze dit doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit doet mijn moeder ook altijd bij ons kunstgras. Ik lachte me rot toen ik het voor het eerst zag. Toen zei ik tegen mn buurjongen; mijn moeder stofzuigt het gras. en die dacht dat ik een grapje maakte :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing