Heeft het onkruid winde nut? De meeste planten hebben wel een zeker nut: eetbaar, geneeskrachtig, verfplant. Maar winde?
Op openbare terreinen vind ik m prachtig, maar niet in mijn tuin, grrr. Net dik uur bezig geweest m uit de oever te verwijderen, waar ie groeide in kattestaart, spirea, gulden roede etc.
Kan me wel verbazen over de enorme groeikracht en dacht: zou er iets zijn waar winde nuttig voor is?
Toegevoegd na 2 uur:
De zoete aardappel, familie van winde, zie 1ste antwoord, heb ik geplant, maar die windt zich niet erg op, helaas, die wacht waarschijnlijk op warmte, terwijl de winde type pispot, t nu al prima naar zijn zin heeft. Ergens moet die groeikracht toch goed voor zijn?
Ik weet dat heermoes, ook zo'n leuke, in staat is gif uit diepere lagen naar boven te brengen, kiezel heeft, goed is voor mensen met reumatische aandoeningen en als schuurmiddel gebruikt kan worden.
Maar winde? windethee?
Toegevoegd na 2 uur:
De zoete aardappel, familie van winde, zie 1ste antwoord, heb ik geplant, maar die windt zich niet erg op, helaas, die wacht waarschijnlijk op warmte, terwijl de winde type pispot, t nu al prima naar zijn zin heeft. Ergens moet die groeikracht toch goed voor zijn?
Ik weet dat heermoes, ook zo'n leuke, in staat is gif uit diepere lagen naar boven te brengen, kiezel heeft, goed is voor mensen met reumatische aandoeningen en als schuurmiddel gebruikt kan worden.
Maar winde? windethee?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.