Ik zag gisteren een insect over de weg kruipen, zo groot en dik als mijn duim, met 2 hoorns op de kop, beetje sigaarvormig, bruin/zwart. wat is dat?
toen ik t met mijn vinger aanraakte, gingen voor en achterkant ertegen, plotseling, ik schrok wel. Dit is dus het wapen. Kop en uiteinde waren spits. Zag er een beetje goor uit, kop van een oorwurm, 3 delig, zwarte rups. Zeker geen pijlstaartrups of houtwilgrups, wel plm die grote..
ben benieuwd of iemand t weet
Toegevoegd na 3 uur:
het zal misschien zo dik als een pink geweest zijn, maar hij was dik. puntig voor en achterkant. Het was geen En vormde 1 log lichaam, net een zak vocht in een zwart velletje. De hoorntjes waren klein. Kwa verschijning en grootte deed het me aan een wilgenhoutrups denken, maar die heeft insnoeringen. Het was geen geelrand of meikever (mooi links trouwens) of vliegend hert, hun larven zijn licht van kleur zag ik.. en hebben rondere kop. T blijft een raadsel...Ik vond m niet in min tuin, maar op een fietspad er vlak bij. Veel struweel en weiland. Bedankt voor t meedenken:-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.