Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor dieren zijn dit?

In onze vijver/bak buiten hebben we water zonder vissen erin maar alleen wat planten en schelpen, sinds een paar dagen zwemmen er nu een paar gekke dieren in (zie afbeelding), weet iemand wat deze dieren zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Dat zijn volgens mij muggelarven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat de zeester doet vermoeden is het zoet water :)

bij mooi weer niet buitenzitten hoor, want dit worden allemaal muggen. dit zijn de larfjes ervan.

weet niet of je vissen hebt, maar deze zijn er dol op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewone zeester, scelet van de zee egel, schelp van de sluikgaper, schelpjes nonnetje en van de kokkel, ik zou maar bij mijn vijvertje weg blijven hoor, want dan zitten er ook kwallen, giftige pieterman, zandhaaien, orka's.................

Toegevoegd na 27 minuten:
Binnen enkele dagen gaan deze zeedieren in zoet water dood en bederven heel snel, in dat bedorven water leggen muggen hun eitjes en daar uit komen muggenlarven, er is immers veel op te eten voor ze,, zou het maar heel snel weg gooien, voordat het enorm gaat stinken, daar kan je trouwens ziek van worden!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de muggenlarve die het zijn komen vanzelf uit als ze uitgevlogen zijn heb je kans dat er weer nieuwe inkomen ik zou de schelpen er uit halen en zand erin doen en dan bv een goudvis erin met wat zuurstofplanten weet niet hoe groot de bak is anders 2 de vissen vinden de muggelarve heerlijk let wel op met katten of een reiger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn het dikkopjes, gewone jonge kikkervisjes, worden kikkers of padjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn zwarte muggenlarven van de steekmug prima voer voor vissen in het aquarium.Zze hangen zo aan het oppervlakte om via een soort snorkel adem te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing