Als er veel kraaien zijn, blijven de meeuwen dan weg?
Ik woon vlak aan zee, dus ben gewend 's morgens wakker te worden door het gekrijs van de meeuwen.
Ik heb sowieso een tuin met veel bomen, dus hoor altijd veel vogelgeluiden. Vanochtend hoorde ik alleen maar het gekras van kraaien. Langs het slaapkamerraam vlogen ook alleen maar zwermen zwarte vogels en op de daken van de huizen aan de overkant zag ik alleen maar zwarte vogels, terwijl er altijd grote meeuwen zitten. Er was geen meeuw te bekennen. Ik hoorde ze zelfs door de dakgoot lopen en ik hoorde alleen maar het bekende kraaiengeluid.
Ik heb in de achtertuin een grote meidoorn staan en er zitten altijd kleine vogeltjes in, omdat ze hier veilig zijn voor de kat en voor de grote vogels. Die blijven er gek genoeg uit, misschien wel door de vele stekels in die boom. Nu zit zelfs in die boom geen enkel vogeltje!
Het is vreemd stil buiten, het enige dat je hoort is het geluid van kraaien. Zijn kraaien over het algemeen heersers in de tuin of komt het door het grote aantal op dit moment? Wat kan de reden zijn van dit grote aantal? Het meest vreemde vind ik dat er ook geen meeuw te zien is. Een meeuw is zo veel groter dan een kraai en ze zijn ook altijd met groepen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat meeuwen bang zijn voor kraaien,, of vergis ik me daarin?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.