Hoe neem je waardig afscheid van een boom?
In de tuin van mijn buurman staat een prachtige enorme treurwilg die morgen gekapt gaat worden. Ik had er altijd uitzicht op en genoot echt van de boom en alle vogels die erin zaten. Het klinkt misschien heel erg raar maar ik wil echt soort van afscheid nemen. Wat zou ik nou kunnen zeggen of doen in de vorm van een klein ritueeltje om afscheid te nemen en het af te sluiten? Wie weet er iets wat ik zou kunnen doen waardoor ik er vrede mee zou kunnen hebben?
Toegevoegd na 1 dag:
De boom is inmiddels gekapt, wat een leegte. Maar er hingen dikke takken in het water die enorm aan het wortelen waren.Alsof de boom al zijn eigen plan had getrokken. Samen met de buren, die er ook nogal ontdaan over waren, hebben we besloten die takken in de grond te zetten om verder en sterker te groeien en als hun tuin af is krijgt hij weer een mooie plek terug in de tuin bijna op zijn oude plek. De boom krijgt als het ware een soort wedergeboorte. Hij is nu weg maar hij is niet weg. Ik heb zelf ook wat takken in een emmer gezet in de hoop dat ze gaan wortelen om mijn eigen kleine boompje te kweken die ik dan later op een mooie plek wil planten. Iedereen ontzettend bedankt voor de ideeen, een aantal ga ik ook uitvoeren.Mijn buurvrouw maakt van het hout ook nog eens twee mooie krukjes voor ons allebei. Het deed me echt heel goed om te ontdekken dat er meerdere mensen begaan zijn met dit soort dingen. Ik heb er berusting in en vind het geweldig dat hij terzijnertijd weer in de tuin mag groeien!!
maak er een foto van en hang die aan de muur
De boom leeft sowieso in mijn hart, maar op deze manier heb ik tevens iets tastbaars.
Groet van een echte Tree Hugger.
Omdat mensen dat "misschien" vinden?
Vele anderen kunnen daarin met je meegaan: denk bijvoorbeeld maar aan de kastanjeboom bij het huis van Anne Frank....!!!
Ik wens je toe, dat je er iets moois voor jezelf van maakt of al hebt gemaakt en voel met je mee: ik vind dit soort dingen ook naar.
Zo heb je een knallend afscheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.