Hoe krijg ik weer vogels in de tuin?
Zoals al vermeld in mijn vorige vraag gaan mijn buren hun tuin verbouwen en heeft dat helaas ook grote gevolgen voor mijn tuin. Nu staat er bij de buren vlak bij de schutting een prachtige boom waar altijd veel vogels inzitten. In de winter hang ik daar ook altijd de vetbollen op enzo. In de tuin van de buren staat ook een mooie treurwilg die er ook aan moet geleoven. Ook die trok heel veel vogels. Nu ben ik bang dat door deze verandering ik bijna geen vogels meer in mijn tuin zal hebben en ik geniet daar juist zo van. Ik heb een tuingerichte woonkamer en zit geregeld naar buiten te staren naar al die vrolijke verenbolletjes. Wie heeft er tips hoe ik mijn tuin moet inrichten of wat voor truukjes dan ook om nog altijd van de vogels te kunnen genieten?
-vuurdoorn of meidoorn: bessen én beschutting, alle vogels hier zijn grote fans.
-het favoriete hapje van alle vogels in mijn wijk zijn de krentenboompjes die hier in veelvoud staan, de bessen ervan zijn niet te weerstaan. Als de bessen rijp zijn dan is het hier qua vogels drukker dan de Kalverstraat op een zaterdagmiddag.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.