Kan het kwaad als mijn passiebloem door de coniferenhaag groeit? Kunnen coniferen daar wel tegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Zeker weten doe ik het niet maar ik vrees het ergste.
Zie onderstaand gedicht van Roland Hainje:

Passiebloem
Slingerend door rijen
coniferen en
takken als noten-
balk begeren
ziet haar knop ont-
sluiten

plotseling blauwviolette,
pracht

speelse, steeltjes rond
haar hart
laat zich niet be-
plukken
los te rukken

gekruld fijn groene dra-
den aan takken coni-
feren begeren, eren
blauwviolette pracht

passievolle macht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prachtig gedicht, maar waarom vrees jij dan het ergste? Ik haal uit het gedicht dat passiebloemen dus wel in een coniferen haag kunnen. Wat lees jij erin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JJJJJJ, aparte en leuke reactie +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dag Kriz, Ik dacht aan: "laat zich niet beplukken
los te rukken" en aan: "passievolle macht"
maar bij nadere interpretatie van het gedicht denk ik dat je gelijk hebt, namelijk:
"coniferen begeren, eren
blauwviolette pracht" dus ik hoop dat het antwoord van bestevaer de juiste is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet het juiste antwoord, maar wel het mooiste gedicht. Dank je wel.

Andere antwoorden (1)

Je coniferen zul je regelmatig snoeien. Dan zou het jammer zijn als je je passiebloemen ook kapot maakt. Qua sterkte is een conifeer net een beer, die kan zo'n bloem wel aan!